gözen
ne
demek?

20 Şubat, 2008 / 03:41
it's so quiet
Ben çalıyorum aslında o kemanı. Hangi keman dediğini duyar gibiyim. Melodiler uçup giderken tanımsız şehirlere doğru, o kemanın hangi keman olduğunun hiç bir önemi yok bunu biliyoruz bal gibi. Hani benim seni bildiğim, senin beni bildiğin gibi. Beni yıkanların ne olduğunu, beni yüceltenlerin, beni ağlatan ve beni güldürenlerin neler olduklarını bildiğimiz gibi. Sessiz sessiz ilerlemek yoruyor insanı yalnız.

Yaptıklarım ve yapmamın mümkün olduğu şeylerin beni ben yapmasından bıktım. Şehirlerle oynamaktan da... Bir gün bir şehrin benimle dalga geçmesinden korkuyorum. Düşünemeyen, müzik dinleyemeyen, konuşamayan, yorum yapamayan, bana beni anlatmayı bırak, bana kendisini anlatamayan bir şehrin benimle oyun oynamasından korkuyorum. Oyunlarını, iş işten geçtikten sonra farketmekten daha da fazla korkuyorum. Bunu nasıl anlayabilirim ki önceden?

Ya gözleri çok güzel ve elleri sıcacıksa?
O zaman ne yapacağım?
Ellerimin soğukluğunu giderme isteğim beynimin önüne geçerse?
Gülersem aklımı yitirene kadar?
O zaman ne yapacağımı bilmek istiyorum, söyle bunu bana, lütfen.

Nereden başlayıp da bu aşamaya geldiğimi ben de bilmiyorum. Aşamalar zaten öyle bir hal almışlar ki; her biri diğerini unutturmaya programlanmış sanki. Birinden diğerine geçerek, her şeyi unutmayı göze alıyorsun yani. Bunu biliyorsun, evet. Çaresi yok ama başka. Ellerine yeni çiçekler alabilmek, üstüne yeni kazaklar giyebilmek için bunu yapmak zorundasın. Ne olursa olsun ağlamak da zayıflık olarak görülüyor bu dünyada. Sen ne kadar bağırırsan bağır "ağlayamıyorsan bir hiçsin!" diye, hiç bir şey değişmiyor o yüzsüz yüzlerde. Bakıyorlar sana bir oduna bakar gibi. Hiç bir fonksiyonu olmayan, hatta yağmurda ıslanmış, artık yakılıp da değerlendirilemeyecek bir oduna bakar gibi...

Ne yaşarsan yaşa, ne görürsen gör yürüdüğün yollarda, bunu etrafa anlatmak yavaş yavaş imkansız hale geliyor. Basit kelimeler ve yapmacık mimikleri tercih etmek durumunda kalıyorsun ve bunu da istemediğin için bir bardak suyla yutuyorsun hepsini. Geriye hıçkırığın kalıyor seninle, nefessiz kalarak hallediyorsun onu da.

1 dk nefessiz kalarak, bitti gitti.

Etiketler: , ,