gözen
ne
demek?

28 Şubat, 2008 / 19:10
do I have to change my name?
Olaylar gelişirken O'ndan bağımsız bir şekilde, uyuyordu umursamaz bir şekilde. Evet, O benim. Neyime güveniyorum bilmiyorum hayatım. Bugünlerde son derece ılımlıyım. Makarna mı yapalım yoksa kahvaltılık bir şeyler mi atıştırırız diyor mesela biri, canım lazanya istediği halde; sen bilirsin diyorum ve gülümsüyorum içten bir şekilde. Genç, yaşlı, çoluk, çocuk herkesi sevme niyetindeyim. Sevilmek için önce sevmeyi bilmesini de çok küçükken O'ndan öğrendim. Daha sonra yaşayarak iyice beynime kazıdım. Düşmanlarım da oldu çok güzel giysiler içinde. Hepsinden nefret ettim ama aynı anda stratejilerini öğrenmeyi de bildim yer yer... Nitekim iyi ve sorumlu bir insan haline geldim. "Görmüş geçirmiş" biri olmanın önemini anlattı babam bana, anladım baba dedim. Biliyorum zaten dedim fakat babam bana her zaman;

"bilmek uygulamaktır yavrum..."

dedi ve salataya zeytinyağı dökmeye devam etti ben sofrayı kurarken. Yenildiğimi fakat bu yenilginin beni tutup her zaman durduğum basamağın bir kaç adım üstüne fırlattığını farkettim. Canım yandı düşünce ama ağlamadım. Sevdiğim şeylerin babam tarafından da onaylanması hoşuma gidiyordu her genç gibi. Doğruyu yaptığımı düşünüyordum işte o zaman. Oysa, o kadar çok doğru varmış ki... Hepsini yapamayacağımı çok acı şekilllerde öğrendim. Güldüm geçtim. Çünkü başka çarem yoktu.

Oysa şimdi, yalnızlığın bana verilmiş bir hediye olduğunu bile düşünüyorum zaman zaman. Çaresizliğinse; yalnızca eylemlerimin bir sonucu olduğunu görüyorum yaşadığım her kompozisyonun serim kısmında. Bas bas bağıranlar var evet "çaresizseniz; çare sizsiniz!" diye. Kitapçılarda, sokak ilanlarında, muhabbet ortalarında ya da başka yerlerde. Ne körüm, ne sağırım ne de anlayışsız... Dediğim gibi; serim kısmında ustalaşıyorum. Sonra düğüm ve çözümü bunu bilerek yazıyorum. Sonuç; sessiz, sakin ve huzurlu bir gece.

Fakat, sıradanlıktan ölesiye uzaklaşmak istesem de ben her adımımda; her kız gibi külotlu çorabın her defasında aynı yönünü giyiyorum... Topuklarımın, dizlerimin ve kalçamın bıraktığı iz malesef hep sıradan kalacak biliyorum ve diyorum ki; bugün çok güzelim.

Etiketler: ,