gözen
ne
demek?

03 Ocak, 2007 / 03:30
x'tir y'dir


Geliyor cümle, giriyor şu yanda gördüğünüz makineye. İşte o noktadan sonra olanların hepsi senin suçun. Nasıl bir cevap vereceksin, nasıl bir mimik göstereceksin, nasıl bir tavır takınacaksın ya da ne kadar susacaksın? Hepsi ama hepsi senin sorumluluğun. Gelen cümle yanlıştır, doğrudur, eksiktir, anlatım olarak bozuktur, x'tir, y'dir; hiç farketmez. Bir de şöyle bir durum vardır; o cümle gelir, sen daha onun nereden geldiğini, neyin nesi olduğunu, doğru mu olduğunu yanlış mı olduğunu, eksik mi olduğunu fazla mı olduğunu çözmeye çalışırken bir diğeri gelir. Sonra bir diğeri, bir diğeri... Kardeşleri olurlar kendileri. Birbirlerine çok bağlıdırlar. Eğer gergin bir ortamda ortaya çıkmışlarsa genelde hepsi toplandığında bir adam gibi laf etmez. Bunlarla her gün karşılaşıyoruz. Ben bugün karşılaştım mesela, tam bir felaketti. İnsan kendini aciz hissediyor. İki laf edemeyen bir dangoz hissediyor. Sinirleniyor. Susuyor, acıkıyor. Canı sıkılıyor. Kalbi sıkışıyor gibi oluyor böyle. Ayh kötü bir şey o. Bugün oldu işte, gözlerim yaşardı hemen. Bağırdım bol bol. Sonra bir de sorarlar ayol "Ne bağırıyorsun?" diye. Bir çeneni kapatsana..? Sussana..? Böyle anlardan birinde öleceğim diye gerçekten çok korkuyorum. Dizlerim titriyor, kendimi 70 yaşında gibi hissediyorum. Kendini 70 yaşında hissetmek nedir hiç bir fikrim yok ama öyle bir şey olmalı, evet.

Etiketler: , ,