gözen
ne
demek?

30 Ocak, 2007 / 05:05
Elvina
Bir kız var bizim bölümde. Adı Elvina. Çok çalışkan bir öğrencimiz. Kendisi Rus. Adı Elvina. Elvina Tschkalova gibi bir şey. Soyadını yazamıyorum, benimle alakalı bir şey değil. Kızın soyadın yazmak gerçekten çok zor. Bu postu saygıdeğer Elvina'ya ithaf etmek geliyor içimden. Gündüz geldi aslında bu aklıma. Elvina'ya bir post ithaf etmek. O duyguyu şu an yaşıyorum. Çünkü O'nu tanıyorum. Ben; O'nu tanıyorum. Ama siz tanımıyorsunuz.

Size Elvina'yı anlatayım. Elvina, güzelce bir kızdır. Geçen sene, ben 2 adımlık yurdumdan okula gelmeye üşenirken, o taa Bornova'dan geliyordu her gün okuluna. Sıkıca giyinir, hiç üşümezdi. Çünkü O Rusya'da ne soğuklar gördü ne soğuklar... Biz görmedik, sen görmedin, ben de görmedim. Biz o soğukları görmedik.

Elvina hiç yemek yemez. 2 sene boyunca belki 1 ya da 2 kez simit falan yediğini gördüm ama hiç büyük bir iştahla yemek yediğini görmedim. Elvina dışarı çıkmaz. Geceleri yani. Ben çok şaşırırdım mesela, "hem Bornova'da kalıyorsun hem de hiç dışarı çıkmıyorsun yani öyle mi?" derdim."Evet Gözen" derdi kibar yüzü ile hafif önemsemeyerek. Önemsemezdi. Çünkü Elvina'ya göre önemsenmesi gereken sadece ve sadece dersleriydi. Hatta bir keresinde "Elvina, güzel bir kızsın. Erkek arkadaşın yok mu?" diye bir soru sormuştum nereden estiyse... "Hayır Gözen, vaktimi onlara ayıramam, bence vakit kaybı" demişti. Evet, böyle demişti.

Elvina, şimdi derslerinde son derece başarılı olmanın verdiği büyük mutlulukla tatilini geçiriyor büyük olasılıkla. Hiç devamsızlığı yok sanırım.

Elvina ile mor pantolonlarımız aynı ama. İşin garibi çoğu zaman aynı gün giyiyoruz. Diyorum ki; "hey gidi Gözen, bir Elvina olamasan da O'nun gibi düşünebiliyorsun, karar verebiliyorsun bazen baksana!". Ama şu cevap beni her seferinde alt ediyor: "Ne zaman bir Elvina olmak istedin ki..?"

Etiketler: , , ,