gözen
ne
demek?

31 Aralık, 2006 / 03:13
Nice yıllar ve iyi bayramlar üzerine
Bugün yılbaşı, bugün bayram. Bir kitap okuyup, hazırlanıp dönmem lazım okula. Oysa içimden hiç bir şey yapmak gelmiyor. Şu an okuduğum kitap desen araştırma. Ne yazılır ya onun hakkında ingilizce.. Ne yorum yapılır. Mis gibi bir not getirir bana onun üzerinde yapacağım yorumlar.

Bu gece yılbaşı. Bugün bayram.. Şu an dinlediğim müzik kadar önemli değil benim için. Geçiyor dakikalar, saatler, günler. Hem de çok hızlı bir şekilde. Korkutuyor beni çoğu zaman. Ne çabuk büyüdük biz? Sanki hiç 20'ye dayanmamış gibiyim. Hiç üniversitede değilmişim gibi. Ben küçükken, ortaokuldayken mesela, üniversiteye gidenler koca koca kızlar, koca koca adamlar gibi gelirdi bana. Şimdi kendime bakıyorum, küçücüğüm. Oysa yıllar geçiyor, benle birlikte ilerliyor. Ben onunla birlikte ilerliyorum. Neler getiriyor, neler alıp gidiyor bizden.. O kadar acımasız oluyor ki bazen, ve bazen de bir o kadar merhametli.

Bugün yılbaşı. Uykum yok. Ayaklarım üşüyor. Babamın evindeyim. Ne kadar garip; babamın evinde annem yok. Dün de annemin evindeydim ama babam yoktu.

Yılbaşı, bayram.. Mercan Dede dinlemek güzel her şeye rağmen. Kendime yaptığm iyiliklerden biri şu an. Bir diğeri de şey; üstüme yeşil ceketimi giydim az önce, o. Hava soğudu, soba söndü çünkü, çıtırdamıyor.

Bana bir şeyler oluyor bu aralar. Dengesizim, mutsuz ediyorum insanları. Yılbaşı, bayram, ben... Hadi ama neşelenelim biraz, oturmaya mı geldik sevgili kendim?

İyi bayramlar, iyi yıllar. Bugün bayram, bugün yılbaşı.
-İyi bayram nedir?
-Iaa, bence insanın üstüne yakışanı giymesidir.
-İyi bayram nedir?
-Fatih Ürektir, Sibel Candır.
-"İyi yıllar" nedir?
-Kaynana dilidir, şapkadır, ağaçtır.

Yılbaşı, bayram. Yoldan geçen iyi giyimli insanlar var ya, hani bayramın ilk gününün erken saatlerinde, hiç onlara karşı sebepsiz bir kin beslediniz mi? Ben besledim sanırım, sebepsizdi gerçekten. Balkondan tepelerine su dökmek istedim hep, ayıp olur dedi içimdeki uyuz ses.

Bayram, yılbaşı. Kendimi hiç yeni bir yıla girecek gibi hissetmiyorum ben, normal mi? Hem zaten yeni bir yıla girerken ne hissetmem gerektiğini de bilmiyorum ben. Bugüne kadar hep eğlenmem gerektiğini düşündüm, öyle de oldu. Ne kadar gerçekti bilmiyorum ama yorgun yattım yatağıma o yılın ilk güneşi doğarken. Biz yılbaşının gereklerini yerne getirmiş mi oluyoruz o zaman bu yıla kadar? "Yılbaşı şu şekillerde kutlanır:" cümlesinde "iki nokta üstüste" den sonra gelecek olan maddeleri uygulamış mıyız ki? Ama hatırlıyorum, benim genelde hep parlak bir yılbaşı şapkam oldu. Kola, çerez, kestane, patlamış mısır, bira ve tombaladan oluşan bir masa bana yıl başını hatırlattığına göre, bir yılbaşı kültürü oluşmuş bende.

Yılbaşı ve bayram.
İyi bayramar ve nice yıllara demeyeceğim.
Nasıl bir bayram ve nasıl bir yıl istiyorsanız öyle geçsin bayramınız ve yılınız.

Biz yaşlanmadık değil mi? Büyüdük sadece. Neler kazandıysam çevremdekilerden, hepsi için teşekkür ederim. Sana çok şey borçluyum özellikle. Hayatımın her köşesindesin. Birlikte geçecek nice senelere..

Etiketler: , ,