gözen
ne
demek?

19 Temmuz, 2006 / 22:16
izmir'de
diğer gecelerden değil
bu gecelerin izmir.
bulurum diye belki bir sen,
bir insan,
elimde tutuyorum geçirdiğim anları
birer birer
inceliyorum ayrı ayrı.

of çeke çeke geçiyor günler,
biraz fazla uzattın mı
hemen isyanlar getiriyor önüne.
yığıveriyor..

hiç mi önemsemedim seni izmir?
yahu ben geldiğimdeki sen nerede?
şimdiki nerede..
çözemedim
bu yüzden bırakıverdim.
derdim ne benim benimle?
sen cevap ver
kimse ses etmez,
içten bir kelama hasret kaldım senin gölgende.

neler oluyor etrafında, içinde,
yüreğinde.
ta yüreğinde..
insanların en susuz kaldığı gecelerin
sebebi olduğunu söylüyorlar.
doğru mu?

böyle olmadığına yemin etmelisin,
içmelisin,
yaranmalısın insanlara bir şekilde.
gittiğin tepelerden geri dönmeliymişsin.
sen sen olmalıymışsın izmir!
seni sen sandım her daim,
değilmişsin.

vur patlasın oynuyor bak
beyinlerinde kimbilir kaç kurşunla gezen insanların..
tanınmıyorum sokaklarında,
karşıma gelen
her iyi giyimli bay ve bayanları öpüyorum,
öpüyorum, öpüyorum..

kahkaha eşliğinde ağlamak diye bir terim bulamadım
hiç bir sözlükte.
göremedim hiç bir yüzde.
böyledir benim doğam izmir;
yazmaz hiç bir kitap imgelerimi
ya da zaaflarımı..

o yüzden ya işte;
bırakıp gitmek kolay olur böyle kolları.