gözen
ne
demek?

06 Ekim, 2005 / 17:30
eğitime dair..
Bana yolladığın mektupta "eğitim" in ne demek olduğunu sormuşsun. Bana açıkla "eğitim" i demişsin. Üstelik halimi hatrımı sorup, bir sonraki paragrafta "eğitim ne demek Gözen? Yenir mi, içilir mi?" şeklinde sorular sorman, beni o kadar şaşırttı ki; bana neden böyle bir soru sorduğunu anlayıp da, bu mektubun başına oturana kadar epey uzun bi süre geçti.

Oysa o kadar açıktı ki nedeni... Ben; öğretmen olacağım baba. Ve sen bunu, benden daha çok önemsiyorsun. Aslında benim, sen bana bunu sormadan çok daha önce oturup düşünmem gerekirdi.

Ben öğretmen olacağım. Öğretmen... Bundan en az dört yıl sonra karşıma çıkacak olan pırıl pırıl beyinleri daha da parlatacak olan katkı maddeleri ile dolduracağım. Öğreniyorum baba, şu an öğreniyorum ben eğitmeyi, eğitimi. Eğitildiğimi farkediyorum. Oturup kalktıkça, susup konuştukça, bir şeyler öğrenip karşımdakine bir şeyler kattıkça eğitildiğimi öğreniyorum. Eğitimin beni insan yaptığını görüyorum. Ve bunu görürken yine eğitiliyorum baba. Bunu kendim istiyorum. Zaman alıyor, bütün hayatını alıyor eğitim, kapsıyor. Sadece iyi şeyler de olmuyor bu. Her konuda ve her yerde oluyormuş. Hayal meyal hatırlıyorum bunları senin dilinden. Geliyor aklıma, "haklıymış" diyorum.

Sen gibi ben de öğretmen olacağım baba. Yedimde de yetmişimde de her konuda eğitileceğim. Resmi ya da değil, ben hep eğitileceğim, eğiteceğim. Doğrularımı, yanlışlarımı belirleyip kendime bir yol çizeceğim bu sayede. Çevremden görüp, onlardan çeşitli yollarla etkilendiğim her şey eğitecek beni... Büyütecek. Belli bir seviyeye çıkartıp, toplumda hakettiğim statüye getirecek.

Eğitim; şu an ve geçmişte herşeyim olduğu gibi, ölene kadar benle kalıp yine herşeyim olacak. Bana sormuşsun baba, demişsin ki:

"Eğitim nedir Gözen?"

Anlattıklarımın hepsini kapsayacak tek bir kelime buldum kanımca doğru saydığım:

Eğitim; yaşamdır baba. Eğitim; hayattır.

Umarım düşündüklerimi açıklayabilmiş ve bunlarla sana doğru cevabı verip, seni mutlu edebilmişimdir...

bir hocamın isteği üzerine babama yazdığım mektup...bugün hayatın neredeyse tamamının eğitime dair olduğunu farkettim.