gözen
ne
demek?

21 Ekim, 2005 / 01:37
1. Derece Deprem Ülkesi
izmir seferhisar.. 5.9.. ege denizi.. artçı.. öncü.. 4.2.. merkezüssü.. şiddet.. kandilli.. sallandı.. yaşam üçgeni.. deprem çantası.. richter ölçeği..
-alo, iyi misin?
-iyi.. iyiyimm.. çok korktum.. ne yapacağımı bilemedim.. zaten.. bu.. burda herkesi dışarı çıkardılar.. so-soğuk za zaten..
-kendine dikkat et ...
kimse ne yapacağını bilmiyor o anda. hayat duruyor sanki ve her an duracakmış gibi. gözler büyüyor. eller iki yana açılıyor. ağızdan çıkan kelime:
depremm..
bi o yana bi bu yana.. çaresizce gidip gelmeler.. lambalarda gözler.. ya da çiçeklerde.. duvarlarda.. yerde.. sonra hemen kumandaya sarılıp nerede kaç şiddetinde olduğuna bakma.. üstelik bunu yapabiliyosak şanslıyız.. ya 17 Ağustos..? Güney Asya..? Pakistan..? umursamaz mütahitler yüzünden ölen binlerce insan.. milyonlarca hatta.. babasını, annesini,kardeşini,arkadaşını,sevgilisini kaybeden masum insanlar.. ne yapsınlar? sakat kalanlar.. enkaz altında 1 hafta geçiren insanlar.. acı çeke çeke ölen insanlar.. ama biraz olsun şanslı olup da bulunanlar.. ya da bulunamayıp bi süre sonra açlıktan, susuzluktan, havasızlıktan ölenler..
ve daha niceleri...
diyebileceğim pek bir şey yok bu konuda... yapabileceğimiz pek bir şey yok ne yazık ki.. insan canı önemsiz bu dünyada.. binalar olsun yeter. sağlammış, değilmiş farketmez. deprem mi? ne olacak ya? bişey olmaz.
bu mantaliteyi şiddetle kınıyorum:
"Bişey olmaz.."
Gördük, Bişey olmadı hakkaten.
Erzincan..
Afyon..
17 Ağustos.. Yalova.. Gölcük..
Bolu, Düzce..
Güney Asya..
Pakistan..
Yazık..
Çok yazık..